Thursday, April 18, 2013

BAN Kemajuan ~ Driver Jentolak Majlis Perbandaran Kemaman Menangis Terpaksa Robohkan Masjid Bujal

Duk tengok-tengok posting dalam facebook, tiba-tiba ada satu video menyayat hati yang di post oleh kamal hisyam tentang video perobohan masjid bujal di kemaman terengganu. Isu details aku tak berapa pasti sebab aku bukan orang terengganu.

Aku cuba google cari permasalahan yang sebenar, tapi dengan sepantas kilat blogger bayaran umporno cepat-cepat buat pelbagai andaian tentang isu tersebut. Paling latest posting pada 15 Apr 2013.

Ko nak perjelaskan kebutuhan apa sekali pun, benda tu dah terjadi semasa zaman pemerintahan kolufah islom hodori. Yang menjadi persoalan aku, kenapa driver jentolak tu pun menangis sebab nak robohkan masjid. Kenapa seluas-luas tanah yang terbentang, tanah masjid nak dirobohkan.


26 comments :

  1. gila zalim. ni zmn islam hadiri versi zionis ker.

    ReplyDelete
  2. maka sesiapa yang mengundi UMNO BN adalah termasuk dalam manusia yang redha dengan perobohan rumah Allah tersebut....

    ReplyDelete
    Replies
    1. undi PAS masuk syurga ke?

      Delete
    2. Undi PAS belum tentu masuk syurga..Tp undi BN confirm masuk neraka..

      Delete
    3. undi mana2 sekalipun, buat jahat masuk neraka.

      Delete
    4. apsal org masih undi BN walaupun dah terang lagi bersuluh perangai macam derih tu?????????? ...

      Delete
    5. SEMUA KERANA DUIT BRO.

      Delete
  3. video ni dh lama. perkara ni pn dah lama. nasib baik mat said yg naik ni bukan perangai yahudi walaupun dia gengster

    ReplyDelete
  4. masjid ini dirobohkan zaman idris jusoh. pemandu jentolak ni ditukarkan dengan orang lain dan dia diberhentikan kerja. mungkin kesan daripada peristiwa ini negeri terengganu sekarang dikenali dengan negeri darul runtuh.... hanya allah yang lebih mengetahui....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn lepas ni ada lagi bangunan pula yg runtuh di terengganu.

      Delete
    2. Kerana mereka merobohkan rumah Allah, maka Allah meruntuhkan binaan-binaan di Terengganu. Tidak mustahil akan ada bangunan yang roboh di Terengganu.

      Delete
    3. Pengajaran kpd pemimpinan zalim BN ganu

      Delete
  5. Salam. Tempat ini dekat dengan kampung saya. Kejadian ini berlaku dizaman Derih Jusoh jadi MB. Bukan masjid yang dibina oleh org ramai sahaja dirobohkan tetapi juga rumah2 org ramai yg sudah siap dan juga masih dalam pembinaan juga dirobohkan. Tanah2 ini diberikan oleh Kerajaan PAS Terengganu. Org UMNO juga dapat. Tp dalam kes ini, rumah org UMNO tidak dirobohkan walau pun dekat jer dengan rumah org PAS. Semasa kejadian, org tengah sembahyang pun puak2 ni angkat. Masjid dirobohkan sebelum subuh. Apa masalah yg Derih amik balik tanah2 tu pun x tahu. Padalah tanah2 tu jauh ke dalam (jauh dari jalan utama).
    Banyak juga tanah2 yang telah diberikan oleh Kerajaan PAS Terengganu (KPT) yang masih belum sempat mendapat geran telah diambil balik oleh Derih. Pembahagian tanah oleh KPT adalah menyeluruh yakni tidak mengira parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita harus tolak pemimpin kuku besi. aku dengar deris tanding parlimen. kalau dia dilantik jadi menteri. agak2 akan muncul tak YAHUDI malaysia.

      Delete
  6. La ni dia pegang mara,,,dok rasuah kakitangan mara rm50 satu soalan bodoh setiap kali ceramah...

    ReplyDelete
  7. TUMBANGKAN BN GANU, KALAHKAN DERIS JUSOH.

    ReplyDelete
  8. tanggung la azabnya nanti bila rumah allah (masjid) pun diruntuhkannya. deris.....deris....sampai bila-bila orang akan kenang pemerintahanmu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deris akan masuk parlimen. kalau BN menang dan dia jadi menteri. aku tak taula apa kezaliman baru akan dia buat.

      Delete
  9. patut lah negeri Trengganu byk dpt balasan Allah ... lepas runtuh stadium berkali2, ribut dtg tak tentu musim ... tak kan nak biar negeri Trganu jadi negeri yg dilaknat Allah ... bawa2 la berfikir, balasan Allah semua dpt, tak kira mu parti mana, tak kira byk mana amalan mu, inikan pula yg byk dosa, lg la merasa ... kalau mu tak nak fikir utk diri mu pun, mu fikir la utk agama mu, mu menang kan Allah in sha Allah mu tak kan rugi apa2 ... dan ingat Allah tak pernah kalah, yg kalah cuma manusia, yg dalam perjuangan nya dia lari sebelum berjuang ... wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEKARANG NI PN, MCM2 BALA MENIMPA TAPI BUAT TAK ENDAH.

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...