Sunday, February 17, 2013

BAN Kejahatan ~ Kehidupan Anak Kecil Di Penjara Argentina

Ibubapa bengong, anak jadi mangsa, anak-anak jadi bangang ibubapa jadi mangsa. Itulah falsafah realiti hidup. Masa muda sibuk duk manjakan anak, bila besar anak jadi setan dan menyusahkan ibubapa yang dah tua. Dalam kes lain pula, ibubapa menjadi setan dan anak menjadi taruhan untuk hidup dalam kedaifan.

Kehidupan di penjara argentina yang menempatkan ibu bapa yang bermasalah dan mengandungkan anak di penjara argentina. Segala kelengkapan yang daif disediakan dan anak-anak tersebut dipelihara didalam penjara. Tapi itulah realiti kehidupan penjara di argentina. Di malaysia mungkin kita boleh hantar di tempat yang sepatutnya anak-anak tersebut menerima bantuan persekolahan.

Walau sebijak mana manusia, tetapi agama mestilah dijadikan panduan supaya tidak terpesong ketika berada di puncak kekayaan dan membantu mereka yang susah. Semoga anak-anak zina dimalaysia dipelihara oleh badan NGO islam dan bukannya menjadi kutipan oleh NGO non-muslim. Walaupun anak zina, ia perlu diberikan pengajaran tentang islam supaya tidak mengikut jejak langkah ibubapa mereka.


18 comments :

  1. kecik2 dh jadi anak prison. mesti kena kutuk kalau g skolah.kesian mereka. terpaksa menanggung malu.

    ReplyDelete
  2. Adoi.. Kesiannya.. nanti besar mesti jadi bahan ejekan.. huhu

    ReplyDelete
  3. disini sepatutnya org dakwah perlu dtg beri dakwah. supaya islam berkembang,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xder yg pandai ckp argentino brooo

      Delete
  4. buat aku terfikir lak nasib anak penzinaan yg ada kat Malaysia ni...yang terbela takpelah. yang tak tu...duduk dalam penjara jugak....penjara dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hopefully mereka tidak menjadi mangsa penghinaan.

      Delete
    2. kat malaysia ni, semua terbela. kan bawah pemerintahan umno. yg jahat akan terbela. jangan risau. siap ada sekolah untuk pelajar terlanjur lagi.

      Delete
  5. besar betul dugaan budak2 tu... harap masa depan dorang terbela bila besar nanti, jgn jadi mcm parents dorang...

    ReplyDelete
  6. bagus jugak. dok dalam penjara boleh buat macam macam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, tak payah pikir2 cari makan. semua disediakan.

      Delete
  7. kalau kena penjara sampai 20tahun, mesti ada kesan besar pada anak2 membesar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sudah pasti. tapi knapa dakwah islam xmsuk tarbiah agama kat sini.

      Delete
  8. kesian kt ank2 tu..
    terpaksa menanggung skali kslhn ibu bapa mereka yg tidak berguna tu
    puihhh

    ReplyDelete
  9. kesian kat anak2 tak berdosa..harap2 dia membesar menjadi orang yg baik...

    ReplyDelete
  10. on the bright side , the children get to live with their mother . n the surrounding dlm tu nmpk xteruk sgt brbanding penjara2 lain . ade tv semua . so harapnya spanjang dlm pnjara tu ibu2 mendidik anak2 supaya bile dah besar jgn duduk dlm penjara lg n hormat ibu wlupun ibu prisoner. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...